Kehidupan

21:19:00

Hye, Good Morning Blogger!

Semoga hari ini lebih baik dari hari sebelumnya. So pagi ni aku nak share sikit tentang sebuah Perkahwinan. Apa itu Perkahwinan? Its all about TANGGUNGJAWAB.

Aku nak cerita pasal sebuah perkahwinan. Benda ni tak jauh pun dari hidup aku. Tapi jadi dekat kawan aku sendiri. Dia Nikah last year, pagi dia aku dapat tahu dia nak mintak cerai dengan laki dia. Aku tak taw nak describes macam mana. Benda ni tak jangka. Dari apa yang aku dengar, laki dia yang buat hal. Dan benda ni bukan jadi lepas kahwin, before this pun laki dia ada buat hal. Aku harap dorang boleh settel masalah tu elok-elok. Cerai bukan jalan penyelesaian bagi sesuatu masalah dalam rumah tangga.

Bagi aku, selagi kau rasa belum bersedia nak berumah-tangga, better kau tak payah la beria-ria nak Nikah atau hidup bersama. Perkahwinan tu adalah satu Amanah & tanggungjawab yang mana kau dengan pasangan kau kena hadap dan rasa bersama. Bukan bila datang sesuatu masalah, kita nak lepas tangan then bia pasangan kita hadap sensorang. Belajar untuk setia, dan sayang pasangan kau tu sampai bila. Appreciate apa yang dia ada dan beri dekat kau.

By the way, Perkahwinan ni bukan soal jodoh sampai awal ke apa. Jodoh memang Jodoh, Tapi kalau kau pun tak boleh nak commit dengan diri kau & kehidupan kau. So better kau fikir masak-masak fikir tentang diri kau dan family kau first before kau fikir nak jaga orang lain. Mampu tu memang kau mampu. Tapi Amanah dan tanggungjawab tu kau kena Utama kan dulu. In shaa Allah kau mampu jaga jodoh kau tu sampai bila-bila. Terima Kasih

Salam Kasih Sayang


You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Photo